Tempogruppidest seestpoolt

Lisatud Neljapäev, 12 Juuni 2014

Ilmselt olete juba märganud sellel aastal rajal spetsiaalsetes särkides tempomeistreid, keda on startides olnud 3-4. Siinkohal soovikski kõigile tempogruppides kaasasõitjatele ja niisama huvilistele lähemalt sellest rääkida.

Pilootprojektina sündis see juba eelmise aasta viimasel EMT Rullituuri etapil Tallinnas. Sellel suvel oleme rajale jõudnud nii Raplas kui ka Viitnas. Rajale üritame saada minimaalselt kolm tempomeistrit kolmes kiirusgrupis – 1h 45min, 1h 59min, 2h 15min. Eesmärk on julgustada kõiki maratonidistantsil sõita soovijaid tulema end proovile panema. Tempogrupid annavad neile võimaluse sõita koos suurema seltskonnaga ja saada esmaseid näpunäiteid grupis sõitmise ja rajaturvalisuse baastõdede kohta. Need teadmised antakse edasi läbi praktilise kogemuse. Rajal koolitust kui sellist ei toimu.

Eelmisel aastal pilootprojekti raames oli rajal 3 tempomeistrit kokku kahes kiirusgrupis – 1:59 ja 2:15. Hinnanguliselt sõitis kaasa kokku kümmekond inimest. Kohe esimesel katsetusel osutus tõeks meie eelnev oletus, et rajal tuleb vastavalt olukorrale tempot kohendada. On ju rajad ja ilmaolud kõik üsnagi erinevad. Tempomeistrid alustasidki oma valitud kiirusega. 1:59 sai aga oma seltskonnaga nii hästi liikuma, et ühiselt otsustati püüda paremat aega. Lõpptulemus kujuneski lähemale 1:45-le. Aeglasemas grupis esialgu sõitjaid polnudki. Oli üks seltskond, kes liikus umbes 10 minutit kiiremas graafikus. Seetõttu kohendas ka 2:15 tempomeister oma asendit rajal ja liitus nende kiirematega. Nagu hiljem selgus, siis tegelikuks lõpuajaks kujunes ikkagi 2:15-le lähedane aeg. Põhjus lihtsalt selles, et sellise lõpuajaga sõitjatel on sõidu teise poole keskmine kiirus oluliselt aeglasem kui esimese poole oma. Jäime oma esimese katsetusega rahule ja saime aimu võimalikest kitsaskohtadest, mis oligi pilootprojekti mõte.

Uuesti tulime rajale selle aasta Rapla etapil suures palavuses. Välja panime 1:45, 1:59 ja 2:15 tempomeistrid. 1:45 grupp pidas oma valitud tempot ühtlaselt algusest lõpuni. Grupi „teenuseid“ kasutas hinnanguliselt 10-15 inimest, kellest kaks neidu olid sellega koos algusest lõpuni. Teised liitusid grupiga lühemaks ajaks. Oli nii neid, kes jõudsid grupile järele ja neid, kes püüti kinni. Peab ütlema, et seoses suure palavuse ja Rapla etapi pikkusega oli 1:45 grupp pisut kiirem kui tavaliselt. Järgmise kiirusgrupi 1:59 tempomeister sõitis raja esimese poole praktiliselt üksinda. Sõitjad olid jaotunud nii, et algusest lõpuni sõidu huvilisi polnud. Hiljem tekkis küll ärakukkujaid, aga kuna seda on raske ette ennustada, siis sai võetud vastu otsus 1:59 tempomeister rajalt ära kutsuda. See andis meile mõtteainet, et mida tulevikus teisiti teha. 2:15 tempomeister leidis endale esimese 5-6 km jooksul neli kaasasõitjat, kes said kohe ka vastutuules pandud ühiselt tööd tegema ja puhkama. Nagu see ühel õigel rulluisuvõistlusel peabki olema. Kuna esimene kuuendik rajast sõideti tugevas vastutuules, siis polnud vaja teha enamat, kui lasta kõigil sõita korraks grupi eesotsas ja seejärel tuulevarjus, et kõik saaksid aimu hanereas sõitmise eelistest. Alistatud said ka hirm üksteise taga sõitmise ees. Kuigi rajal toimus vahepeal selle neljase pundi jagunemine kaheks ja lõpuks enne finišit veel üksikuteks sõitjateks, siis tegelikult jäid kõik osalejad rahule, kaasa arvatud tempomeister. Kaasasõitjate kiituseks tuleb öelda, et kõik aeglasema grupi omad olid pikal rajal esimest korda ja suutsid selle ka edukalt läbida. Tegelikud lõpuajad jäid 2:30-2:40 vahele, kuigi alustati 2:15 tempos. Ühesõnaga sama kogemus, mis varasemalt etapil Tallinnas.

Kõige värskem sõit on möödunud nädalavahetusest Viitnalt. Kui muidu stardivad tempomeistrid koos naistega, siis seekord oli välja panna neli tempomeistrit – 1:45 naiste ja meeste stardis, 1:59 naiste stardis ja 2:15 naiste stardis. Naiste stardiga alustatakse seetõttu, et siis võivad jõukohase grupiga liituda ka mehed ja vaevalt üle 2h sõidu puhul see kaks kaotatud minutit hiljem kripeldama jääb. Pigem võib koos sõites võit olla suurem kui üksi tuult murdes. Vastupidisel juhul oleks aga naistel keeruline õiget tempomeistrit ise kinni püüda. Seekord kogunes osa inimesi ümber tempomeistrite juba stardis, mida oli meeldiv näha. Distantsi vältel kasutasid tempogruppe hinnanguliselt vähemalt paarkümmend inimest.  1:45 tempomeistrid sõidsid kogu raja praktiliselt autopiloodil. Meestega alustanud grupp sai särgil näidatust paar minutit kiirema aja, naistega alustanud grupp sõitis välja enam vähem täpse aja. Umbes sama oli ka 1:59 grupis. 2:15 tempomeister alustas umbes särgil näidatud tempos, mis juba tavapäraselt kukkus finišiks 2:25 peale. Kui selles grupis (kui seda saab nii nimetada) sõitis kaasa üks inimene ja algusest lõpuni, siis teistes gruppides oli järjekordselt nii, et mõni oli algusest peale kaasas, mõni liitus seltskonnaga rajal ja mõni lahkus temposõitja juurest kas siis maha jäädes või ette sõites.

Tänaseks oleme ise palju targemaks saanud ja loodetavasti on meiega tulevikus rohkem liitujaid.

Kes soovib sarnase kogemuse saada juba enne või väljaspool võistluseid, siis samasugused sõitmised ja kogunemised toimuvad vabas vormis teisipäeviti Nõmme-Haabersti kergliiklusteel ja neljapäeviti Lillepi pargis. Kahjuks väljapoole Tallinnat pole me veel jõudnud. Aga kui kuskil on seltskond huvilisi või neid, kes sooviksid tempomeistritena kaasa lüüa, siis andke vähemalt meile endast märku kas Rulliklubi FB, www.rulliklubi.ee, www.rullituur.ee või www.8R.ee leiduvate kontaktide kaudu!

Tegelikult oleks selle teema kohta palju rohkem öelda, aga vaatasin, et jutt sai juba isegi liiga pikk ja tõmban siinkohal joone praeguseks alla.

 

Free visitor tracking, live stats, counter, conversions for Joomla, Wordpress, Drupal, Magento and Prestashop Tuesday the 12th. kaheksarattalised.ee
Copyright 2012

©

Design by 888Poker