Treeni oma jalgu treppidel joostes

Avaldatud Kolmapäev, 21 Märts 2012

 

Järgnevalt toon Teieni tõlkeartikli, mis on minu arvates kasulik ja huvitav lugemine. All leiate ka viite originaaltekstile.

 

Treeni oma jalgu treppidel joostes

Uiskudeta treening, mis muudab su jalgu kiiremaks

 

 Autor Jack Sawyer

 

 

Olles professionaalne kiir-rulluisutaja, olen ma avastanud, et uiskudeta treening on sama tähtis kui uiskudel treening.

Nagu paljud võidusõitjad, pühendan ma mõned trennid rattaga sõitmisele. Teine kasulik asi minu arvates on trepijooks, piltlikult öeldes mööda pikki treppe üles ja alla jooksmine.

Trepijooks on heaks aeroobseks treeninguks ja arendab mu kiireid lihaskiude tehes mind paremaks sprinteriks.

Kõigele lisaks pakub see ka vaheldust tavalisest rutiinist.

Siin on mu juhendid trepijooksuks:

1)    Leia õige vahega astmed

Kaugeltki mitte kõik trepid ei sobi trepijooksuks. Leia trepp mis pole liiga järsk ega lame. Minu meeskond kasutab kohaliku keskkooli staadioni treppe. Sellel on 40 astet, mis on väga hea hulk. Samuti on seal mitu treppi, mis lubab meil teineteist segamata samaaegselt trenni teha.

2)    Vali õiged jalanõud

Õige jalanõu valik on möödapääsmatu. Ilma hea summutuseta jalanõudeta saavad sääred liiga suure koormuse põhjustades vigastusi (shin splints). Mina sain seda teada omal nahal.

3)    Jookse trepist üles

Jookse trepist üles päkkadel. See on jala pehmem osa, mis jääb varvaste ja ülejäänud jalalaba vahele. Ära jookse kandadel, ega täistallaga. Nii tehes võite vigastada säärt (shin splints) ja võib esineda hüppeliigese vigastusi.

4)    Kõnni trepist alla

Üles jõudes keera koheselt ringi ning kõnni trepist alla. Peale eelnevat jõupingutust on see taastusfaas. Hiljem, kui on soov koormust tõsta, võib enne puhkamist üles alla joosta.

5)    Korda

Alusta kolme kordusega: kolm korda üles, kolm korda alla. Järk-järgult suurenda korduste arvu ja samuti jalgade kiirust.

6)    Harjutuse lõpetamine

Peale oma tavapäeraste harjutuste lõpetamist tee veel kaks korda madala tempoga. See on hea mahajahtumiseks.

7)    Muuda trepijooks regulaarseks osaks enda treeningust

Tee trepijooksu 2-3 korda nädalas. Nii teen mina.

8)    Mida kaasa võtta

Võta kaasa jooki, et ära hoida vedelikupuuduse teke, ja käterätt higi pühkimiseks. MP3 mängija teeb ka olemist lõbusamaks.

 

Jack Sawyer on olnud mitmete Põhja-Ameerika tipp rulluisuklubide liige. Tal on hulgaliselt võite välisvõistlustelt ja 2007. aastal võitis ta Silver Strand Inline Maratoni. Ta töötab EnetLive.tv-s, mis tegeleb online televisiooniga.

 

Algallikad:

http://www.inlineplanet.com/12/01/stair-running.html

 

Free visitor tracking, live stats, counter, conversions for Joomla, Wordpress, Drupal, Magento and Prestashop Thursday the 14th. kaheksarattalised.ee
Copyright 2012

©

Design by 888Poker